Saturday 21 May 2011

Pengajaran..

 Aku tak paham la ngan orang melayu zaman sekarang nie..berlagak je lebih..bajet plak 2..bile aku da start keje nie baru la aku tao macam-macam perangai manusia ade kat luar nie..banyak jugak la yang jadi pengajaran tok aku..

                                     
                                  Tolong la orang melayu buatla anjakan paradigma

Korang tahu tak sebenaye orang melayu tak percaya dengan keupayaan orang melayu sendiri..faham tak?kalau tak paham buat-buat paham la ye..:)...Aku bukan suka-suka cakap benda nie..aku da rasa sendiri..Ade la sorang pak cik ni (kakak aku panggil die abang..sori ok aku nak pnggil die abang da la beruban..tak layak ok nak panggil abang!!)..dia keje as supervisor Giant je pon(tak la hebat mane pon)..die masuk la kedai aku..(kedai aku?)hehe..kedai aku keje..die masuk terus je pegi kat kaunter..bukan die tak nampak aku nagn kakak aku berdiri tegak depan pintu tu..nak kata die tak tahu aku keje situ macam mustahil la pulak sebab tiap2 hari die lalu depan kedai tu nampak aku ngan kakak aku..

Pas tu kakak aku follow la die masok dalam..aku malas la nak follow tengok muka kerek semcam je..die bukannye tak tahu kakak aku follow die..die pegi nye tanye cina kat dlam kaunter 2 pasal barang yang die nk beli..ape engat kakak kau aku tunggul ke ap..kakak aku panggil aku suruh bukak resit..dengan perasaan malasnye aku pon pegi la..aku slalh tulis engat die nak beli satu je..padahal die nak beli 4..kakak aku cakap kat aku 4 la ngah..kakak aku tanya die balik..

"4 kan cik?"
tahu die jawab cam ne.."ha ye la 4 la.."dengan muka die yang berlagak gile tu..nie aku nak ulang lagi sekali nie.,keje supervisor je pon..
oas tu die keluarkan la duit..bende 2 harga rm 16..die keluar rm 20 letak kat atas meja..pastu nampak macam die nak keluarkan duit kecik..boleh die pandang kakak aku cakap cam nie.."bape ringgit?"
kakak aku cakap la "rm 16"..die bole cakap cma nie.."tak cukup ke tu?"wah muka die...ishhhh..GERAM AKU..


 

No comments:

Post a Comment